MIŠLJENJA I KOMENTARI

RUSKI OLIGARSI U DOBA KORONE I RUSKA ALTERNATIVNA MEDICINA
Foto: Corax za Medija Centar Beograd

RUSKI OLIGARSI U DOBA KORONE I RUSKA ALTERNATIVNA MEDICINA

Ruski, a i većina medija u svetu preneli su u nedelju,15. novembra, da je za 24 časa Rusija zabeležila 22 572 nova slučaja zaraze virusom korona, što predstavlja najveći broj zaraženih u toj zemlji u jednom danu od početka pandemije. Tokom ta 24 časa preminule su 352 osobe, čime je ukupan broj žrtava dostigao 33 186, dok je ukupan broj inficiranih do sada, kako prenose mediji u Rusiji, porastao na 1 925 825. Iz dana u dan broj zaraženih u Rusiji sve više raste uprkos vakcini koja je registrovana i koju je još 11. avgusta najavio predsednik Putin, a razvio je Institut za epidemilogiju i mikrobiologiju Gamaleya.

Piše: Milan Radić/Medija centar Beograd/3. decembar 2020.

Kako je prenela Russia Today, 12. novembra, četiri lekara koja su primila rusku vakcinu Sputnik V naknadno su oboleli od korone, što je izazvalo sumnju u efikasnost vakcine iako su programeri Sputnika V objavili da je njihova vakcina delotvorna 92 odsto i ne uzrokuje štetne nuspojave. Nakon ovog slučaja ruski naučnici su upozorili da vakcini treba vremena da osigura imunitet, tačnije da je nakon primanja vakcine potrebno neko vreme da se stvore antitela protiv virusa. No ostaje da vidimo.  

Dobri poznavaoci prilika u Rusiji će vam potvrditi da su ruski oligarsi i visoki službenici najbliži vrhu vlasti iskoristili svoje političke veze u doba korone kako bi dobili državnu finansijsku pomoć i prodavali ne baš prvoklasnu medicinsku opremu po visokim cenama, a u isto vreme koristili svoje bogatstvo za svoj lični pristup najboljoj medicinskoj opremi i medicinskim uslovima.Ti isti biznismeni su tu istu, ne baš kvalitetnu opremu, prodavali i našoj državi, pre svega kako bi što više zaradili a ne da bi Srbiji dali preko potrebnu  kvalitetnu medicinsku pomoć.

Sredinom maja ruski novinari su potvrdili da su loši respiratori i ventilatori uzrokovali požare u dve bolnice-u Sankt Peterburgu i moskovskoj oblasti. U tim ustanovama od posledica požara preminulo je najmanje šest pacijenata. Ti respiratori i ventilator prodavani su po ceni višoj za 73 odsto od strane ROSTEC-a, državne korporacije kojom upravlja Sergej Čemezov. Takođe, kako ruski izvori navode, testove za Kovid 19 prodaju prijatelji ruskog političkog vrha po tri puta većoj ceni.

Ruski izvori govore i da je ruski oligarh Jevgenij Viktorovič Prigožin, koji je u bliskim vezama sa predsednikom Putinom, i koga u članku Asošiejted presa nazivaju „Putinovim kuvarom“ zbog njegovih restorana i ugostiteljskih preduzeća koja su bila domaćin večerama kojima je prisustvovao Vladimir Putin sa uglednim stranim ličnostima, dobio ugovor od 190 000 dolara za snabdevanje bolnica  hranom iako, kako navode ruski izvori, nije bilo konkursa.

Da su se ruski oligarsi dobro snalazili i u vreme pandemije Kovida 19 govori i primer šefa najveće svetske naftne kompanije Rosneft, Igora Sečina, koji je iskoristio svoje dugogodišnje prijateljstvom sa Putinom i zatražio da ne plaća državni porez, jer je, kako je naveo, korona upropastila njegovu firmu. Inače, pojedini ruski ekonomski stručnjaci upravo okrivljuju Sečina za pad cene nafte budući da  nije podržao OPEC-ov stav da se smanji količina proizvodnje nafte na svetskom tržištu.

Ostalo je zabeleženo, kako prenose ruski izvori, na primer i to  da je u martu, na početku pandemije Kovida 19 veliki broj pripadnika ruske elite prisvajao respiratore i ugrađivao medicinsku opremu praveći privatne klinike kod svojih kuća. To sve da ne bi morali da idu u opšte bolnice gde bi bili sa običnim ruskim narodom ukoliko se razbole.

Posebnu priču, kada je u pitanju medicina,Rusija i Srbija predstavljaju alternativni medicinski saveti koji se prodaju u Srbiji i Republici Srpskoj preko ruskih medicinskih časopisa.Ti saveti su štetni po zdravlje ljudi. Oni često stavljaju Putinovo ime i fotografije čime žele da predstave da saveti koje oni daju imaju  navodnu podršku ruske vlade.Primer za to je i časopis „Ruski doktor“ koji izlazi u Srbiji i Republici Srpskoj. 

Većina takvih časopisa objavljuje  štetne i neproverene terapije za lečenje bolesti,a ciljna grupa su ljudi koji su bolesni i kojima je potreban lek.U takvim časopisima može  se,na primer,pročitati da se pije kerozin kao lek protiv raka!?To je svakako opasno za ljude, ali se takvi tekstovi ciljano objavljuju za populaciju nižeg obrazovanja koji su u teškoj situaciji spremni da poveruju u bilo šta.

Pomenuti časopis često koristi fotografiju Putina  kako bi se stekao dojam da on takođe praktikuje terapije koje oni objavljuju.Ruski izvori tvrde i da je  naše tržište preplavljeno jednim delom i sa nekvalitetnim, neproverenim i nesigurnim lekovima koji stižu iz Rusije.

Bolje upućeni ruski izvori prenose da ruski zdravstveni sistem ima problema. Imućniji Rusi uglavnom putuju van Rusije i po zdravstvenu pomoć idu u Evropu i Ameriku. Inače, Putin ne veruje časopisima poput „Ruskog doktora“, kaže nam naš ruski izvor. Tako da bi i Srbi trebalo da preispitaju svoje poverenje u takve časopise. Ruski oligarsi im pogotovo ne veruju.

Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.