Kampanja usmerena na medijsku pismenost u bioskopima
Foto: Printscreen BETA

Kampanja usmerena na medijsku pismenost u bioskopima

Spotovi na ključne teme digitalne i medijske pismenosti emitovaće se narednih mesec dana pred dnevne projekcije dečjih filmova u Cineplexx bioskopima.

Prema istraživanjima CESID-a, 79 odsto  mladih u Srbiji informiše se preko društvenih mreža, a influenseri utiču na čak 50 odsto dece uzrasta od 12 do 14 godina. Imajući to u vidu, važno je da  roditelj, pored  brige o količini vremena koje dete provodi na mreži, nastoji da utiče i na kvalitet tog vremena, kao i zaštitu deteta od različitih oblika nasilja na internetu.  

Spotovi koji će se prikazivati u bioskopima govore o društvenim mrežama i Tik Toku kao najpopularnijoj mreži kod mladih, zatim o influenserima, zaštiti ličnih podataka i različitim oblicima nasilja na internetu (Cyberbullying).

Ova inicijativa oslanja se na Priručnik medijske pismenosti za roditelje koji je promovisan početkom maja. Priručnik sadrži osnovne postavke o medijskoj i digitalnoj pismenosi, kao i savete roditeljima kako da usmere decu na kvalitetno i odgovorno korišćenje tehnologija sa ciljem dolaska do proverenih  informacija.

Autorke Priručnika za roditelje su psihološkinja Ana Mirković i medijska ekspertkinja Ana Martinoli,  koje su mapirale i važne teme koje obrađuju spotovi.

Spotovi koji se emituju u osam bioskopa Cineplexx i Priručnik medijske pismenosti za roditelje, pripremljen u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja, sastavni su deo programa "Nova pismenost" koji partnerski sprovode Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Propulsion.

Izvor: BETA/13.maj 2022.

Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.