Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

RTS i Tanjug izmenili vest o doktoratu Siniše Malog. CINS odbio isti predlog iz kabineta ministra

Izvor: Cenzolovka, 14.05.2019.

0 komentara      Ostavite komentar

Autor: Denis Kolundžija

Iz kabineta ministra finansija Siniše Malog pokušali da naziv komisije promene u originalnoj vesti koju je objavio CINS, ali u tome nisu uspeli. Na sajtovima RTS-a i Tanjuga naziv komisije je promenjen, čime se sugeriše da je stav o doktoratu Malog - konačan.

Internet sve pamti i to je nešto što u ovdašnjim medijima, i izvan njih, uporno odbijaju da zapamte.

Možeš iz nekog razloga da se odlučiš na korekciju već objavljene vesti, ali ne možeš da očekuješ da o toj promeni neće ostati tragovi. Internet, je li, sve pamti.

Pojedini mediji učinili su protekle nedelje upravo to – unosili su izmene u već objavljene vesti, ali su to obavili u želji da sve prođe neprimećeno. Uostalom, o toj promeni, iako su dužni, nisu obavestili čitaoce svojih portala.

Tekstovi koji su pretrpeli korekcije odnosili su se na izveštaj stručne komisije o doktoratu Siniše Malog, aktuelnog ministra finansija.

Izmene naziva komisije nakon telefonskog poziva

Tu priču prva je, u utorak uveče, donela novinarka CINS-a Anđela Milivojević i to je narednog dana bila vest u gotovo svim medijima.

Kako i ne bi kada je ta komisija u svom izveštaju, stoji između ostalog, preporučila promociju ministra Malog u doktora nauka. Za medije naklonjene vlastima to je bilo dovoljno da u svojim naslovima istaknu da „doktorat Siniše Malog nije plagijat“.

Ipak, još istog dana u pojedinim medijima dolazi do izmene u vestima o nalazima komisije, počev od naslova.

Oh, da se ne radi ipak o plagijatu a oni pogrešno preneli? Ne, ispostavilo se da je korekciju „tražio“ – pogrešan naziv komisije.

Prvobitno su mediji izvestili da je izveštaj o doktoratu Siniše Malog sastavila stručna komisija Fakulteta organizacionih nauka (FON), onako kako je CINS to objavio.

„I jeste“, kaže za Cenzolovku Anđela Milivojević, „jer je komisija, kako lepo piše u izveštaju, formirana na osnovu rešenja dekana FON-a“.

U toku dana, međutim, mediji počinju da koriguju pre svega naslove, i ovako povoljne za ministra finansija, a onda, kako ko, i ostatak vesti.

Internet pamti sve, a u tome se izdvaja alat poput Wayback Machine. Uz pomoć tog alata lako se može utvrditi da je od prvobitnog „Stručna komisija FON: Doktorat Siniše Malog nije plagijat“, naslov na portalu RTS, koji prenosi Tanjugovu vest, postao „Stručna komisija Univerziteta: Doktorat Malog nije plagijat“.

Na RTS su očito umislili da niko neće provaliti da intervencija ipak nije povukla i izmenu izvorng URL, u kome se lepo pominje komisija FON-a, tako da im nije ni palo na pamet da o izmenama u tekstu ukažu svojim čitaocima.

Za razliku od Tanjuga, koji je takođe promenio naslov, ali je u lidu nekako ostalo da je u pitanju komisija FON-a, RTS je izmene uneo i u ostatak vesti.

Zašto je RTS uneo te izmene, o tome na javnom medijskom servisu za sada ne žele da se izjasne. Urednik portala RTS Zoran Stanojević nije odgovorio na pitanja koje mu je uputila Cenzolovka.

Anđela Milivojević veruje da je do izmene naslova na sajtovima jednog broja medija došlo nakon telefonskog poziva iz kabineta ministra finansija, koji je i sama novinarka CINS-a iskusila.

„Osoba se predstavila da je iz kabineta ministra finansija, i rekla je da želi da mi ukaže na grešku u mom tekstu – da se izveštaj nije sačinila komisija FON-a, već zapravo komisija Univerziteta u Beogradu. Kako mi je prenela, ministar Siniša Mali je tražio da mi se naglasi da članovi komisije nisu sa FON-a, već sa drugih fakulteta i univerziteta, i da to onda ne može biti komisija FON-a, već Univerziteta u Beogradu“, kaže Milivojević u izjavi za Cenzolovku.

„Kad sam joj ukazala na to da u izveštaju piše da je komisija formirana na osnovu rešenja dekana FON i da samim tim Univerzitet u Beogradu s tom komisijom nema nikakve veze, pa tako ne postoji ni greška u mom tekstu, odgovorila mi je da je njihova briga samo to da građani ne shvate pogrešno medijske napise o izveštaju, te da ne žele ni demanti niti ispravku“, dodaje novinarka CINS-a.

Cenzolovka je pokušala da u Ministarstvu finansija sazna da li su pozivi upućeni i drugim medijima, ali do objavljivanja ovog teksta to Ministarstvo nije odgovorilo na naša pitanja.

Činjenica je ipak da su određeni mediji iz nekog razloga, u istom danu kada su i objavili vest, korigovali svoje ranije objave, dok drugi mediji to ipak nisu. Jedan od mogućih razloga za intervenciju, kako saznaje Cenzolovka, jeste i pokušaj da se u javnosti odluka stručne komisije o doktoratu Siniše Malog predstavi kao konačna, budući da je nakon odluke koje donese univerzitetske komisije ne postoji mogućnost žalbe.

Milivojević u razgovoru napominje da RTS i Tanjug svakako nisu jedini koji su tog dana brže-bolje korigovali svoje objave, ali i da činjenica da su to, sva je prilika, učinili nakon telefonskog poziva, nije najveći problem u ovoj priči.

„Nije problem toliko u tom pozivu iz kabineta ministra – ja sam, na kraju krajeva, njihovu sugestiju odbila – koliko u tome kako su drugi odreagovali. RTS je, bez obzira što je u pitanju Tanjugova vest, promenio vest bez ikakve provere o tome čija je zaista to komisija, a pritom o tome nisu obavestili svoje čitaoce, iako su na to dužni na osnovu Smernica za primenu Kodeksa novinara Srbije u onlajn okruženju, ističe Anđela Milivojević, novinarka CINS-a i autorka teksta „Komisija FON-a: Doktorat Siniše Malog samo malo prepisan“.

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.