Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Juče, 22/6/2017
20:00  |  
12:00  |  
Sreda, 21/6/2017
11:00  |  
Utorak, 20/6/2017
12:00  |  
11:00  |  
Ponedeljak, 19/6/2017
14:00  |  
20:00  |  
Direktni prenosi i arhiva snimaka konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Početna > MC za medije > 14 dana u medijima > Izdanje broj 42 > Profesionalizam u medijima

Profesionalni standardi

Za godinu dana, koliko postoji Komisija za žalbe, podnete su 38 žalbe, a odlučivano je o 24. Od toga je u devet slučajeva zaključeno da je Kodeks novinara prekršen. To su u pet slučajeva učinili Press, dva puta Večernje novosti, a Blic i Politika po jednom. Zanimljivo je da su u šest slučajeva novinari i mediji podnosili žalbe protiv kolega, najčešće zbog kršenja autorskih prava. U pet od šest slučajeva presuđeno je u korist podnosilaca žalbe, čiji su tekstovi i fotografije objavljivani bez navođenja izvora.
(Danas, Politika, 08.11.2012)

Komisija za žalbe Saveta za štampu saopštila je da su svi štampani mediji, po Kodeksu novinara Srbije, obavezni da štite prava i dostojanstvo dece, žrtava tragedija i svih drugih ugroženih grupa. U saopštenju se navodi da ne postoji javni interes koji bi u takvim slučajevima opravdao otkrivanje identiteta maloletnika i novinari i urednici toga moraju da budu svesni.
(Beta, Politika, 20.11.2012, UNS, 15.11.2012)

Suludu popularnost emisija „Preljubnici“, „Porodične tajne“ i „Luda kuća“ ne narušava ni činjenica da je reč o nameštenim i vešto režiranim programima. Savet RRA nedavno je naložio Pinku, Hepi i Prvoj televiziji da više ne dovode gledaoce u zabludu i da na te emisije stave jasnu oznaku - igrani program, piše list Informer.
(Informer, 12.11.2012)

Aleksandar Tijanić nedavno je održao predavanje studentima novinarstva. I dok su ono što je izgovorio studenti shvatili na pravi način, s druge strane su se oglasili dežurni kritičari, pojedini mediji koji su se izgleda prepoznali u Tijanićevom izlaganju. „Tabloidna politika neminovno rađa tabloidnu ekonomiju, potom tabloidnu umetnost, onda tabloidno novinarstvo i, konačno, tabloidni život sa deset sati dnevno omamljivanja televizijskim programom. Kakav god da je, da Srbiji nema RTS-a, sve ćerke bile bi kao Stoja, a svi sinovi kao zaštićeni svedoci”. Profesorka Neda Todorović za Press kaže da su studenti posle predavanja još sat vremena ostali da sa Tijanićem razgovaraju i postavljaju mu pitanja. Ona naglašava da je strašno što je tri nedelje u pojedinim medijima pravljena kampanja oko predavanja čiji pravi sadržaj niko nije znao.
(Press, 12.11.2012,UNS, 13.11.2012)

Ocene, nagrade, skupovi, kursevi i takmičenja

Kompanija Uniqa osiguranje objavila je danas konkurs za najbolji novinarski članak, televizijski ili radio prilog u 2012. godini na temu osiguranja. Konkurs je objavljen povodom šest godina poslovanja Uniqa osiguranja u Srbiji, a postaće tradicionalan.
(Beta, NDNV, 08.11.2012)

Povodom održavanja Sedmog regionalnog TV Festivala minijatura Press vitez 2012, u Vladi Vojvodine je održana svečanost. Nagradu za životno delo, kao profesionalac na sredini karijere, poneo je direktor TV B92 Veran Matić, a u zasebnoj akciji Press vitez monitoring nagrade za TV lica dobili su Slavko Beleslin i Katarina Lazarević sa TV B92, kao i Radomir Počuča sa TV Pink.
(Danas, NUNS, 13.11.2012)

Festival vizuelnih komunikacija „Vizid“ u organizaciji Javnog servisa RTV otvoren je izložbom pod nazivom „We are on“ kojom će se predstaviti aktuelne televizijske produkcije iz regiona. Drugi dan festivala „Vizid“, koji se prvi put organizuje, od 10 do 17.30 sati u „Studiju M“ predstaviće učesnike festivala kao što su javni servisi iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Mađarske, Srbije i Slovenije, kao i agencije koje se bave advertajzingom.
(Dnevnik, 14.11.2012)

Dobitnik prve nagrade na konkursu „Zato što volim Dunav“ je Marko Jakovljev, novinar Televizije Vojvodina, za prilog „Neponovljiva prošlost“, objavljen u emisiji „Novosadske razglednice“.
(UNS, 13.11.2012)

Karikaturista Blica Marko Somborac dobitnik je nagrade „Pravi muškarac“.
(24 sata, 19.11.2012)

Priznanje UNICEF za profesionalne i etične izveštaje o nasilju nad i među decom dodeljeno novinarkama Radio Zrenjanin, TV Pirot i dnevnog lista Press.
(MC, 20.11.2012)

Medijski auditorij

Podaci o prodatim tiražima dnevnih novina u Srbiji već neko vreme se lažiraju, piše list Informer. Informer za ovu tvrdnju ima konkretne dokaze, koje će sledeće nedelje dostaviti oditing kompaniji „ABC Srbija“. Postoji razlog za osnovanu sumnju da je ova jedina ovlašćena oditing kuća u Srbiji zapravo samo uslužni servis nekih izdavača, a samim tim netržišno obezbeđuju i milionski prihodi od marketinga.
(Informer, 07.11.2012)

Kurir je u subotu objavio da na sajtu Blica stoji da je njihova čitanost 351.757 u periodu januar-jun 2011. godine, pozivajući se na „Ipsos Stratedžik marketing“, i prodati tiraž od 139.955 primeraka, a kao izvor je potpisan Sektor distribucije. Već u ponedeljak osvanule su promene na sajtu. Skinuti su stari podaci i postavljeni novi za januar-jun 2011. Čitanost Blica je sada 939.064, a prodati tiraž 120.183.
(Kurir, 07.11.2012)

Bliži se krah „medijske mafije“, koja godinama pljačka kompanije u Srbiji obmanjujući javnost i građane, piše list Kurir.. Privreda je obmanuta preko do detalja organizovanog sistema, u kojem „ABC Srbija“ potvrđuje namerno uvećan broj prodatih primeraka pojedinih novina; to podržava „Ipsos Srbija“ saopštavajući njihovu nerealno visoku čitanost, a sve to koriste marketinške agencije kako bi ubedile svoje klijente, firme, da milione evra potroše baš u tim listovima. Kurir će o svemu obavestiti i centralu kompanije ABC u SAD.
(Kurir, UNS, 07.11.2012)

Uredništvo Informera predalo je juče oditing kući „ABC Srbija“ dokumentaciju koja dokazuje da neki izdavači dnevnih novina falsifikuju izveštaje o prodaji.
(Informer, UNS, 09.11.2012)

Štampani mediji u Srbiji koji nisu članice ABC ne bi trebalo da dobiju ni jedan jedini oglas, jer je samo to garancija transparentnog poslovanja i praksa u EU. Slađana Jovanović iz revizorske kuće „Bejker Tili”, koja proverava podatke medija o tiražu, kaže da „ABC Srbija“, koja odituje tiraž u Srbiji, radi po pravilima koja postoje širom sveta. Ona je prokomentarisala spekulacije u javnosti da neki mediji u saradnji sa ABC lažiraju podatke o tiražu i čitanosti koji su ključni za oglašivače. Indikativno je da takve optužbe dolaze upravo iz onih medija koji ne odituju tiraž, nisu članovi ove organizacije ili su zbog falsifikovanja podataka o broju prodatih primeraka izbačeni iz nje. Srđan Bogosavljević, direktor napadnutog „Ipsos Srbija”, koji je optužen da lažira podatke o čitanosti rekao je to da nema govora da na bilo koji način bilo koga favorizuje.
(Blic, NUNS, 08.11.2012)

Ivan Jovanović, komentar: Dnevni tabloid Kurir udarna je pesnica svakog režima u Srbiji i list koji služi za obračunavanje sa političkim protivnicima, ali bukvalno i za reketiranje srpskih privrednika. Jednostavno, onaj ko nije želeo da im da novac završio bi na naslovnoj strani tog tabloida. Ovo je sistem po kome Kurir radi već godinama i koji dobro znaju svi na političkoj i ekonomskoj sceni Srbije.
(Blic, UNS, 10.11.2012,Blic, NUNS, 13.11.2012)

Rodićev tabloid Kurir posebno se istakao po tome što je danima na naslovnoj strani optuživao bivšeg ministra Olivera Dulića zbog nenamenskog trošenja novca iz Fonda za zaštitu životne sredine i tako faktički kupovao politički uticaj za svoju DS. Ali, Kurir je javnosti prećutao podatak da je od istog tog Dulića dobio najmanje 20 miliona dinara.
(Blic, 13.11.2012)

Vlasnik Informera i navodni borac protiv „zločinačkih udruženja“ u medijima godinama krio da iza njegovih novina Press stoji Miroslav Mišković, dok je za vreme rada u Kuriru radio i kao PR kontroverznog albanskog biznismena.
(Alo!, 14.11.2012)

Uprkos tvrdnjama da mu najpoznatiji srpski tajkun nikada nije bio šef, o interesnoj vezi Dragana J. Vučićevića, sa vlasnikom „Delte“ Miroslavom Miškovićem najbolje govore kolumne samog Vučićevića. Tako je u autorskom tekstu objavljenom u sada već ugašenom listu Press 11. septembra 2010. godine pod naslovom „Pakleni plan ekstremista“, Vučićević, koji je u to vreme bio predsednik Upravnog odbora tog lista, nedvosmisleno stao u odbranu Miškovića, tada većinskog vlasnika Pressa.
(Alo!, 17.11.2012)

Radisav Rodić, osnivač i vlasnik tabloida Kurir, koji drži moralne pridike medijima i predstavlja se kao borac za slobodu štampe, u svojoj biografiji ima pravosnažnu presudu od 27. jula 2011. po kojoj je osuđen na dve godine zatvora jer je oštetio Komercijalnu banku za 50 miliona dinara, piše list Blic.
(Blic, 14.11.2012)

Vlasnik i izdavač vodeć eg srpskog dnevnog lista Blic odlučno odbacuje navode iznete protiv tih novina. Blic će se odupreti tim napadima uz punu podršku kompanije Ringier Axel Springer Media AG i njenih akcionara i nastaviće da brani evropske standarde slobode štampe. Uzdržanost, koja se trenutno može videti kod državnih i poludržavnih oglašivača, to neće promeniti.
(Blic, Fonet, NUNS, 14.11. 2012)

Dragana J. Vučićevića lažno optužili da je radio kao portparol albanskog biznismena Krasnićija, piše Informer. Naš glavni urednik odlučno demantuje sramne optužbe i najavljuje tužbu u najkraćem mogućem roku.
(Informer, 14.11.2012)

Sve što Kurir hoće jeste transparentno tržište gde se pobeđuje radom i znanjem, a ne dilovima sa političkim moćnicima, piše Kurir. Mi u Kuriru borimo se za finansijsku nezavisnost i slobodu medija jer je ona osnov svakog demokratskog društva. U Srbiji su pojedine marketinške agencije svojim monopolom stekle moć da utiču na uređivačku politiku medija.
(Kurir, 14.11.2012)

Dnevni list Press ugašen je danas i više neće izlaziti. Press od sutra više neće moći da se nabavi na kioscima, dok će portal www.pressonline.rs nastaviti da radi do daljnjeg. Informacija o gašenju lista usledila je nekoliko dana pošto je predsednik „Delta Holdinga" Miroslav Mišković saopštio da se povlači iz dnevnih novina Press, kao najveći pojedinačni vlasnik tog lista.
(Novi Magazin, NUNS, E-kapija, NDNV, Blic, UNS, 15.11.2012)

UNS ističe da je gašenje dnevnog lista Press najgori mogući ishod skandala koji je posledica skrivenog vlasništva nad ovom dnevnim listom. UNS poziva Vladu Srbije da pomogne novinarima Press-a da utvrde ko su im bile gazde, a ko vlasnici i iznađu rešenje da neopterećeni dugovima nastave sa izdavanjem lista.2460
(UNS, Beta, 15.11.2012)

„Ipsos Strategic Marketing“, lider u medijskim istraživanjima u Srbiji, unapredio je aprila 2011. godine servis merenja slušanosti radio stanica tako što je umesto istraživanja koje je do tada obavljano dva puta godišnje prešao na kontinuriano praćenje slušanosti. Sve do 11h radio čak ima blagu prednost u odnosu na televizijski program, ali od podneva se broj gledalaca televizije konstantno uvećava, dok broj konzumenata radijskog programa lagano opada. Za razliku od televizije, kao medija na koji odlazi najveći deo budžeta oglašivača, radio je vrlo snažan na lokalu; podaci pokazuju da su indikatori slušanosti za lokalne i regionalne radio stanice bolji od indikatora radio stanica sa nacionalnom frekvencijom – ukupni nedeljni auditorijum lokalnih radio stanica u 2012. godine bio je 52%, a nacionalnih 41%, dok je prosečno vreme slušanja lokalnih radio stanica bilo 184 minuta, a nacionalnih 162 minuta, saopštava RAB.
(RAB Serbia Newsletter, 15.11.2012)

Medijski transferi

Skupština akcionara NID Kompanije „Novosti” a.d. za članove Nadzornog odbora Kompanije imenovala je dr Gorana Nikolića, dr Dijanu Vukomanović, Tatjanu Vidojević, Maju Ninković Ćorac i Srđana Muškatirovića. Dr Goran Nikolić izabran je za predsednika.
(Večernje novosti, UNS, 09.11.2012)

Emisija „Dnevni magazin“ emitovaće se na Televiziji B92 do 15. decembra, kada ima ističe ugovor sa Producentskom kućom „Emotion“, koja stoji iza ovog projekta.
(Blic, 14.11.2012)

Godišnjice/jubileji

Jedine pozorišne novine u Srbiji i regionu „Ludus“ bele 20 godina izložbom „Fotofragmenti sećanja - 20 godina kasnije“, a biće promovisan i novi broj tog lista, biće lansiran i „Ludus onlajn“ na vebsajtu udruženja, a novine će dobiti svoju stranu i na Fejsbuku.
(Blic, Press, 13.11.2012, UNS, 14.11.2012)

Desetogodišnjica kompanije „Nina medija“ obeležena je uvođenjem novih usluga i unapređenjem postojećih. Uveden je novi, revolucionaran servis Buzz monitor koji u realnom vremenu prati društvene mreže poput Fejsbuka ili Tvitera, ali i komentare koji se nalaze unutar vesti.
(Beta, NDNV, 14.11.2012, Dnevnik, 15.11.2012)

List Dnevnik, posle beogradske Politike, najstariji dnevni list u Srbiji, 15. novembra obeležava sedam decenija postojanja.Pre tačno 70 godina, 15. novembra 1942. godine, u ilegalnoj štampariji u Novom Sadu, u tadašnjoj Kisačkoj ulici, u srcu porobljene Evrope, izašao je prvi broj Slobodne Vojvodine, ratnog izdanja lista čiji je legitimni naslednik, od 1952. godine, današnji Dnevnik.U Dnevniku je u prethodnih sedam decenija radilo 16 književnika i petorica akademika, a osam ulica u Novom Sadu imena su dobila po novinarima tog lista.
(NDNV, RTV, Tanjug, UNS, NUNS, 14.11.2012)

Ostalo

Asocijacije medija Beograda i Srbije biće 23. i 24. maja 2013. godine domaćini Generalne skupštine Evropske asocijacije novinskih izdavača (ENPA). U radu ENPA učestvuju predstavnici nacionalnih asocijacija 23 zemlje EU, kao i predstavnici asocijacija Norveške, Švajcarske i Srbije.
(Press, 10.11.2012)

In Memoriam

U Beogradu je u 78. godini preminuo Milan Zdravković, dugogodišnji novinar Politike i član UNS-a. Bio je jedan je od osnivača Udruženja automobilskih novinara UNS-a i prvi predsednik Foruma automobilskih novinara.
(UNS, 11.11.2012,Politika, 12.11.2012)

U Beogradu je u 79. godini preminuo Dobrivoje Urošević, jedan od doajena srpske fotografije. Fotografijom je profesionalno počeo da se bavi 1957. godine, u Politici ekspres, i ubrzo postao jedan od vodećih fotoreportera i urednika fotografije u listu Politika i drugim izdanjima ove kuće. Bio je član UNS-a od 1959. godine.
(UNS, 10.11.2012)

U Novom Sadu je posle teške bolesti preminula dugogodišnja novinarka Dnevnika Gordana Divljak-Arok, još jedna iz plejade poznatih i rado čitanih novinara i jedna od prvih novinarki koje je Dnevnik imao.
(Dnevnik, 17.11.2012)

Untitled Document „14 dana u medijima“ uređuju Marin i Goran Cetinić koje možete kontaktirati putem mail adrese goran.cetinic@gmail.com.

„14 dana u medijima“ predstavlja sažeti prikaz pisanja medija o situaciji u medijima. Nastao je sa ciljem da registruje informacije o medijima objavljene u prethodnih 14 dana u Srbiji, sažete tako da prenesu suštinu medijskih tekstova i grupisane u tematske celine. Urednici prenose vesti ne menjajući suštinu pisanja medija o medijima. Za čitaoce zainteresovane za kompletan objavljen tekst, navodi se izvor i datum objavljivanja. Više o rubrikama biltena
Arhiva

Ovaj bilten vesti realizovan je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Sadržaj biltenaje isključiva odgovornost autora i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.