Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
RSS
Budite obavešteni o najnovijim događajima u Medija centru

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

U sklopu Medija centra nalaze se 3 sale i Press klub. Sale su kapaciteta...

Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...

Predstavljanje sedamnaestog broja publikacije Kvartalni Medijametar - Analiza štampanih medija u Srbiji za period januar-mart 2019.

Četvrtak, 18/7/2019, 11:00, II sprat, Mala sala

izveštaji:

Pročitajte tekstPogledajte fotografije
Predstavljanje sedamnaestog broja publikacije Kvartalni Medijametar - Analiza štampanih medija u Srbiji za period januar-mart 2019.

Sedamnaesti broj Kvartalnog Medijametra obuhvata period januar – mart 2019. i biće predstavljen u Medija centru u ponedeljak 18. jula.

I u ovom broju obrađeni su tekstovi sa naslovnih strana dnevnih novina Politika, Večernje novosti, Blic, Danas, Kurir, Alo! i Informer. U diskurzivnoj analizi obuhvaćeni su i nedeljnici Vreme, NIN, Novi magazin, Nedeljnik i Pečat.

Na konferenciji za štampu biće predstavljeni metod, uzorak i rezultati istraživanja.


Konferencija za novinare
Instituta za javnu politiku


Učesnici konferencije:

  • Doc. dr Isidora Jarić, vanredni profesor na Univerzitetu u Beogradu, metodolog istraživanja
  • Danica Laban, medijska analitičarka, metodolog istraživanja
  • Prof. dr Dejan Vuk Stanković, vanredni profesor na Univerzitetu u Beogradu, politički analitičar, autor diskurzivne analize

Za sve dodatne informacije možete se obratiti Institutu za javnu politiku.

Kontakt: Milana Brisić, Mob: 064 125 3040, e-mail:office@ijp.rs

Izveštaj

Kvartalni medijametar: U štampanim medijima nema cenzure

Izvor: RTS

U štampanim medijima nije prisutna cenzura i ne postoji tema koja ne može biti obređena, rečeno je na predstavljanju najnovijeg broja Kvartalnog medijametra u kojem su analizirani štampani mediji u Srbiji za period januar-mart 2019. godine.

Analitičar Dejan Vuk Stanković je na predstavljanju 17. broja Kvartalnog medijametra rekao da u štampanim medijima nije prisutna cenzura i da nema tema, pristupa, niti vrednosnih političkih stanovišta koja su isključena iz mogućnosti da budu objavljena.

"Možemo da konstatujemo da postoji pluralizam vrednosnih i političkih gledišta. Jasno je da postoji i sloboda misli i sloboda izražavanja i tih medija da sami definišu svoju uređivačku politiku", naveo je Vuk Stanković.

Ipak, kako kaže, postoji žestoka polemika između medija, nalik političkim podelama koje su veoma duboke.

"Duh političkih borbi preneo se na rivalstvo među medijima, pa se mediji uzajamno reprezentuju negativno", naveo je Vuk Stanković.

Ističe da je slika vlasti u medijima – slika Aleksandra Vučića i da se kod kritičkih medija vodi kontinuirana negativna politička kampanja protiv vlasti i ističe da on ne poštuje zakone i vlada autoritarno i slično, dok se opoziciji, kod medija koji podržavaju vlast, osprava demokratski legitimitet, sposobnost opozicionih lidera i patriotizam.

Senzacionalističko izveštavanje je sve prisutnije u štampanim medijima, a naslovi u skoro 40 odsto tekstova ne zadovoljavaju standarde profesionalnog izveštavanja i sadrže formulacije koje nisu u skladu sa sadržajem teksta. Taj senzacionalizam se, kako je saopšteno, javlja u svim štampanim medijima.

Najzastupljenija reč u naslovima je – Srbija (168), zatim slede reči – Vučić (129), "zbog" i Kosovo (po 73), Putin (67), Srbi (62), protest (58) i izbori (51).

Od svih političkih aktera najviše negativnih tekstova na naslovnicama štampanih medija u prvom tromesečju 2019, u kategoriji vlasti, napisano je o predsedniku Aleksandru Vučiću.

Negativni tekstovi o Vučiću i dalje su najzastupljeniji u listu Danas, dok je najveći broj pozitivnih tekstova sada po prvi put zabeležen u listu Večernje novosti, rečeno je na konferenciji za medije.

Od pojedinačnih aktera najveći broj tekstova na naslovnicama dnevne štampe u ovom kvartalu imao je Vučić (ukupno 705), slede Ivica Dačić (166) i Ana Brnabić (164).

Od opozicionih lidera najviše su bili zastupljeni Dragan Đilas (ukupno 275), o kome je u kategoriji opozicije napisano i najviše negativnih tekstova, zatim Vuk Jeremić (168) i Boško Obradović (163)

Medijska analitičarka Danica Laban je rekla da je tema politički život u Srbiji dominirala u oko 35 odsto tekstova, zatim sledi tema Kosovo i odnosi Beograda i Prištne, a na trećem mestu je bila tema Karleuša–Vranješ.

"Napisano je čak 109 tekstova, onda možete videti da je više tekstova napisano o ovoj aferi nego o regionalnim odnosima ili o privredi", navela je Laban.

Vanredni profesor Univerziteta u Beogradu Isidora Jarić je rekla da je novi broj Kvartalnog medijametra osvežen novim poglavljem koje se tiče analize sadržaja naslova.

Nedeljnici su u kontinuitetu, kako je rečeno na konferenciji, aktivni učesnici političkog života Srbije i učestvuju u direktnoj promociji stavova opozicionih stranaka.

Pored konstantno dominantne negativne opsesije predsednikom Vučićem izražen je i negativan odnos prema važnim pitanjima za društveno-ekonomskim pitanjima, procesu evrointegracija, kosovskom dijalogu i regionalnoj politici, navedeno je na konferenciji.

Odnos medija prema EU i Rusiji ostaje nepromenjen – o Rusiji je napisano više od 40 odsto pozitivnih tekstova dok pozitivnih tekstova o EU u ovom kvartalu nije bilo.

O Putinu je objavljeno ukupno 179 tekstova na naslovnim stranama, što ga čini najzastupljenijim stranim akterom.

U novom broju Kvartalnog medijametra obrađeni su tekstovi sa naslovnih strana dnevnih novina Politika, Večernje novosti, Blic, Danas, Kurir, Alo i Informer.

Ukupno je u prvom kvartalu analizirano 2.251 tekst, što je nešto više od 60 odsto tekstova sa naslovnica i malo više od četiri odsto ukupnog broja tekstova objavljenih u dnevnim novinama.

Takođe, u diskurzivnoj analizi obuhvaćeni su i nedeljenici Vreme, NIN, Novi Magazin, Nedeljnik i Pečat.

U izabranim tekstovima sa naslovnih strana medija iz uzorka neimenovani izvori su, kao i u svim prethodnim kvartalima, drugi akter prema učešću. Ovoga puta prisutno je 394 pojavljivanja anonimnih izvora odnosno 17,5 odsto napisa, što predstavlja uvećanje od oko tri odnosu na proteklo tromesečje (14,39 odsto).

Istraživanje organizuje Institut za javnu politiku u saradnji sa Medijskim arhivom "Ebart" i stručnjacima koji prate tu oblast. Oni su 2015. pokrenuli projekat "Kvartalni medijametar, analiza štampanih medija u Srbiji".
Snimci događaja na MC Web televiziji ostaju dostupni za gledanje do 6 meseci

Galerija

Predstavljanje sedamnaestog broja publikacije Kvartalni Medijametar - Analiza štampanih medija u Srbiji za period januar-mart 2019.
Danica Laban
Isidora Jarić
Dejan Vuk Stanković
Predstavljanje sedamnaestog broja publikacije Kvartalni Medijametar - Analiza štampanih medija u Srbiji za period januar-mart 2019.
Predstavljanje sedamnaestog broja publikacije Kvartalni Medijametar - Analiza štampanih medija u Srbiji za period januar-mart 2019.
Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Ključne reči

Pri pretrazi možete koristiti domaće karaktere: č, ć, š, ž, đ


Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.
sve rečitačnu frazubilo koju reč
 Opšta
 Mediji
 Politika
 Ekonomija
 Društvo
 Kultura
 Region
 IT Tehnologije
 Sport
Selektuj sve  Deselektuj sve
Od 
Do 
 Video zapis   Tekstualni izveštaj