Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Juče, 25/3/2017
12:00  |  
Petak, 24/3/2017
19:00  |  
Četvrtak, 23/3/2017
12:00  |  
Utorak, 21/3/2017
13:00  |  
Ponedeljak, 20/3/2017
11:00  |  
Petak, 17/3/2017
12:00  |  
12:00  |  
Direktni prenosi i arhiva snimaka konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Početna > MC za medije > 14 dana u medijima > Izdanje broj 42 > Medijski ambijent

Medijska situacija u Srbiji

Budžetom za narednu godinu predviđeno je 368 miliona dinara za finansiranje novinske agencije Tanjug, Radija Jugoslavija i lista Panorame, kao i 81 milion dinara za konkurse za programe i projekte u oblasti informisanja, rečeno je juče na sednici Odbora Skupštine Srbije za kulturu i informisanje.
(Pregled, NUNS, UNS, 14.11.2012)

ANEM, UNS, NUNS i NDNV kritikovali su kablovskog operatera SBB zbog toga što je isključio TV Avalu dok je ta televizija još emitovala program, a potom, suprotno svojim uslovima poslovanja, dodelila to mesto kanalu Pink 2.
(Beta, Danas, Informer, Politika, Pregled, 07.11.2012)

SBB je saopštio da je odlučio da umesto crnog ekrana, po prestanku emitovanja TV Avala, uvrsti u ponudu Pink 2 kao najsličniji program. Radnicima Avale niko nije pružio objašnjenje povodom nove situacije, pa oni apeluju na nadležne da razjasne status radnika.
(Beta, Pregled, Danas, 24 sata, Dnevnik, Politika, 08.11.2012)

Radna grupa Ministarstva pravde, koja treba da Krivični zakonik Srbije uskladi sa međunarodnim standardima, razmatra mogućnost ukidanja krivičnog dela uvrede i klevete, iako je prvobitno bila jednoglasna u oceni da uvredu i klevetu ne treba dekriminalizovati. Pod uticajem stručne javnosti, ali i međunarodnih novinarskih udruženja, u narednim danima izgleda da se stav menja, piše list Danas..
(Danas, 10.11.2012)

Povlačenje države iz medija važan je preduslov za demokratizaciju društva. Srbija nije dovoljno velika da bi imala preko trideset regionalnih medijskih kuća kaže za Danas Pola Tide, v. d. šefa Misije OEBS u Srbiji.
(Danas, NUNS, 14.11.2012)

Evropska unija će nove vlasti Srbije procenjivati u zavisnosti od toga kako napreduje dijalog s Prištinom, da li će biti sklopljen aranžman sa MMF-om i da li će se obezbediti puna sloboda medija i nezavisnih institucija, saznaje Danas u dobro obaveštenim izvorima u Briselu i Beogradu, koji ukazuju na to da će dobijanje datuma za početak pregovora sa EU zavisiti upravo od tri pomenuta prioriteta.
(Danas, UNS, NUNS, 13.11.2012)

Medijska koalicija osudila je odluku Gradskog veća Niša da mimo konkursa Narodnim novinama isplati 2.5 miliona dinara, bez ikakvog tendera i kriterijuma, u istom danu kada je ugašena TV5. „Ovo je još jedan poražavajući primer koji pokazuje na koji način država i lokalne samouprave, netransparentno, arbitrarno, rukovodeći se, ne javnim, već svojim partikularnim, dnevnopolitičkim interesom, novcem poreskih obveznika utiču na medijsko tržište u toj meri da praktično odlučuju o sudbini medija“ piše u saopštenju koalicije.
(Južne vesti, 08.11.2012)

Aktuelne ocene medijske situacije u Srbiji

Proizvodnja afera u Srbiji i njihova distribucija putem medija, iskustvo nam govori, neretko je upravljana željom da se pažnja s nezgodnih pitanja za vlast skrene ka manje bitnim temama. U međusobnom obračunu moćnih društvenih grupa mediji, konkretno - tablodi, umeju da budu svesni saučesnici, smatra Jovanka Matić. U svakom slučaju, utisak je da ovolika produkcija afera i spinova uspešno opstaje i zbog činjenice da za takvom robom i dalje postoji velika potražnja na tržištu. Publiku je potrebno medijski opismeniti, kako bi mogla kritički da prima i ocenjuje dostupne sadržaje.
(Dnevnik, 11.11.2012)

Srpska medijska scena je kontrolisani haos, stvaraju se ekonomski slabi mediji, a oni se zatim lako kontrolišu, smatra predsednik NUNS-a Vukašin Obradović. „Nije pitanje da li tajkuni mogu da imaju medije, već zašto je to sve netransparentno, a centralni problem je to što je država ključni igrač", rekao je Obradović . Obradović je dodao da je potpuno drugo pitanje od pitanja vlasništva medija finansiranje medija. „Tek kada budemo imali saznanja o finansiranju, onda ćemo moći da stvarno razgovaramo o vlasništvu i tome ko uređuje medije", smatra Obradović. Predsednik NUNS-a je istakao i da u se Srbiji od dvehiljaditih do danas ponavlja isti proces, odnosno da postoji trend da se u medijima odvija grčevita borba za privlačenje naklonosti vlasti, a danas je to slučaj sa Vučićem. Takođe, rekao je, tabloidi se prave kao politički projekti, a ne kao medijski. „Moć tabloida zavisi od nemoći ozbiljnih medija, a mi o njima retko razgovaramo", zaključio je Obradović.
(TV B92, NUNS, 15.11.2012)

Na sceni nije nikakav rat tabloida zbog tržišta, već se time krije pritisak vlasti da se, pitiskom na kompaniju Ringijer, smeni urednik Blica, kaže predsdenik NUNS-a, Vukašin Obradović.
(MONDO, NUNS, 15.11.2012)

Medijska ekspertkinja Branislava Kostić optužila je danas nekadašnje RTV Beograd i RTV Novi Sad da su saučestvovali u zločinu u Vukovaru 1991. godine, tako što su izvršile propagandnu pripremu za ta zlodela. Kostićeva je na tribini u Skupštini Vojvodine izrazila žaljenje zato što niko od ratnih huškača iz tih i sličnih medija nikada nije krivično odgovarao za to.
(Autonomija, NDNV, 15.11.2012)

Odbornik SPS u Skupštini Kraljeva, Zoran Vukadinović, požalio se juče da zbog smanjenog tiraža dnevnih novina u Srbiji, 140.000 Kraljevčana koji se greju na drva i ugalj ne mogu da prikupe dovoljno novinskog papira za potpalu vatre.
(BETA, Blic - Srbija, 20.11.2012)

Anita Erker, komentar: Tabloidizacija nije odlika naše medijske scene, već sveprisutan fenomen u svetu. Međutim, tipičan srpski brend je politika kao tema tabloida. Dok se svetski tabloidi fokusiraju na estradne ličnosti, u Srbiji njihovo mesto zauzimaju političari. Banalizacija politike, prikaz problema bez dubinskog istraživanja, svođenje tekstova na neproverene činjenice i „NN izvore“, ugrožava kvalitetan žurnalizam i kulturu društva. Ozbiljna štampa neretko preuzima teme kojih su se tabloidi ‘dotakli’, pokušava da ih stavi u širi društveni kontekst, da ih analizira, a zatim da prognozu. Međutim, tehnološko ubrzanje i promene čitalačkih navika učinile su da ljudi sve manje vremena posvećuju takvim tekstovima i da se zadovoljavaju tabloidnim interpretacijama. Nestanak kritičkog mišljenja i odumiranje referentne štampe, direktne su posledice.
(Danas, 20.11.2012)

Đoko Kesić, komentar: Danas novinama često upravljaju sumnjivi karakteri bez znanja, obrazovanja, ali jasnih namera. Oni su presrećni što su sluge. Da kojom nesrećom znaju da napišu tri složene rečenice bez gramatičkih i pravopisnih grešaka, tražili bi zvanje akademika. Ništa se ne događa slučajno i sve što je u našem dvorištu naše je. A, da su novine i novinari samo radili svoj posao, Srbija bi danas bila bolja i srećnija.
(Press, NUNS, UNS, 15.11.2012)

Država i mediji

Premijer Srbije Ivica Dačić istakao je u razgovoru sa predsednikom Evropske federacije novinara, Arneom Keningom, da je Srbija posvećena unapređivanju slobode medija i definisanja jasne medijske strategije.
(Danas, UNS, NUNS, 09.11.2012)

Stručna javnost kritikovala je nerešen status TV Arene sport – bez jasne dozvole za emitovanje, ali i bez izričite zabrane – i njen posredni prelazak u ruke države. Novi gazda ove kuće je „Telekom Srbija“.Predsednik Izvršnog odbora UNS-a, Petar Jeremić, kaže da ova kupovina nije u skladu sa opredeljenjem Vlade da ne bude vlasnik medija. Predsednik NUNS-a, Vukašin Obradović, kaže da je čuo objašnjenje da država ne gazi preko svoje reči jer je reč o kablovskom kanalu. „Nisam uveren da kablovske televizije treba odvojiti od onih u etru. Država ni posredno ni neposredno ne treba da bude vlasnik medija“, smatra Obradović. Republička radiodifuzna agencija ne „presuđuje“ u ovom slučaju jer čeka na „objedinjeno mišljenje“ Ministarstva kulture i informisanja i Ministarstva finansija.
(Politika, 17.11.2012)

„Multikom grupa“ i „Dajrekt medija“, čiji je vlasnik Dragan Đilas, od RTS dobile ekskluzivno pravo da raspolažu reklamnim vremenom, ali je taj poslovni aranžman strogo čuvana tajna, piše list Kurir. Tri puta smo od generalnog direktora RTS, Aleksandra Tijanića, tražili da nam dostavi ugovore kako bismo videli pod kojim uslovima je to pravo preneto i šta RTS dobija od toga, ali oni to nisu učinili. Poverenik za informacije od javnog značaja Rodoljub Šabić ih je kažnjavao, ali ništa - kaže sagovornica Kurira.
(Kurir, 14.11.2012, Kurir, UNS, 15.11.2012)

Generalni direktor Radio televizije Srbije Aleksandar Tijanić rekao je najbližim saradnicima da mu ne pada na pamet da papire o poslovanju RTS da nekome, pa ni policiji, piše list Kurir.
(Kurir, 17.11.2012, Kurir, 19.11.2012)

Kad državni organi zatraže informaciju, nema šanse da ona ne bude dostavljena, poručio je premijer Dačić direktoru RTS-a, piše list Kurir.
(Kurir, 20.11.2012)

NDNV organizuje tribinu „Slučaj Petakov ili zatvor za uvredu“. Aktivista i antifašista Zoran Petakov nalazi se u kućnom zatvoru više od četrdeset dana zbog krivičnog dela uvrede. On je osuđen na osnovu tužbe bačkog episkopa Srpske pravoslavne crkve Irineja (Mirka Bulovića) iz 2005. godine.
(Danas, 19.11.2012)

Iz javnih servisa

Neka brdska sela muče TV -muku za koju RTS ne haje. Meštani plaćaju pretplatu iako uopšte nemaju prijem programa, a RTS neplatišama preti prinudnom naplatom, posredstvom ovlašćenih izvršitelja, pišu Novosti.
(Večernje novosti, Blic, 07.11.2012)

U saopštenju, Sindikat „Nezavisnost” traži od Uprave RTS-a isplatu zaostalih zarada, nadoknade za troškove dolazaka i odlazaka sa posla i zaključenje Kolektivnog ugovora. Sindikat je naveo da će zaposleni u sredu prekinuti rad i protestovati ispred zgrade RTS-a. Zaposlenima na TV ispred zgrade RTS-a pridružiće se i radnici Radija Beograd.
(Politika, Beta, UNS, Danas, Kurir, 10.11.2012,Beta, Danas, UNS, NUNS, MONDO, 14.11.2012,Kurir, Informer, Politika, NUNS, UNS, Press, 15.11.2012)

NUNS smatra da je štrajk upozorenja zaposlenih u RTS opravdan i legitiman.
(NUNS, 13.11.2012, Kurir, 14.11.2012)

Kolegijum direktora RTS-a traži od sindikata da otkaže štrajk upozorenja i u miru se pripremi za pregovore o kolektivnom ugovoru.
(Fonet, Mondo, UNS, NUNS, 14.11.2012)

NUNS je skandalizovan načinom na koji je narodni poslanik Siniša Kovačević iskoristio skupštinsku govornicu za napad na novinarke i poziva nadležne da reaguju, pre svih, predsednika Narodne skupštine da bi se parlament i građani Srbije zaštitili od ovakvih i sličnih istupa poslanika.
(NUNS, 14.11.2012, Beta, Danas, UNS, Blic, 15.11.2012)

Sramno je to što jedan dramski pisac i reditelj izgovara sve to za poslaničkom govornicom, izjavio je Tijanić za Alo!.
(Alo!, NUNS, UNS, 15.11.2012)

Narodni poslanik Liberalno demokratske partije, Zoran Ostojić, zatražio je juče od predsednice Odbora za kulturu i informisanje, Vesne Marjanović, da hitno zakaže sednicu ovog odbora povodom, kako je rekao, „primitivnog napada poslanika Demokratske stranke Srbije Siniše Kovačevića na novinarke RTS-a“.
(Politika, UNS, 15.11.2012)

Voditeljke RTS poslale su juče otvoreno pismo poslaniku Demokratske stranke Srbije,Siniši Kovačeviću, u kojem kazu da su njegove više od prostakluka. Pismo su kao „plavuša sa RTS“ potpisale Nataša Miljković, Olja Kovačević i Olivera Jovićević.
(Blic, Kurir, Politika, Press,UNS, RTV, NUNS, RTS, 14.11.2012, Blic, UNS, 15.11.2012)

Ovlastio sam advokatsku kompaniju Tomanović da dopuni i odmah preda sudu tužbu protiv odgovornih za ‘kurirska’ nedela navodi se u saopštenju Aleksandra Tijanića.
(Alo!, Blic, Politika, 17.11.2012)

Kolegijum generalnog direktora RTS saopštio je sinoć da je poslanik Siniša Kovačević u Skupštini Srbije, pismu i više javnih nastupa, izneo desetine neistina o RTS. Kolegijum, između ostalog, naziva neistinom Kovačevićevu tvrdnju da je RTS celokupan raspoloživi fond marketinških sekundi prodao kompanijama čiji su vlasnici „Đilas i Šaper“ i napominje da Zakon zabranjuje monopolsku prodaju marketinškog vremena bilo kojoj agenciji.
(Blic, Politika, 17.11.2012)

Ivana Vujanov, komentar: Javni servis kao da je potpuno izgubio kompas u pokušaju da balansira između zadovoljavanja političkih zahteva i smirivanja uzavrele situacije u samom kolektivu. Ekonomska kriza koja je došla posle samo par godina prividnog odmora teško je pogodila medije, a konglomerat zvani RTS mnogi su posmatrali kao poslednje utočište i sjajno mesto za spasavanje radne knjižice, uostalom, kao i u većini budžetskih preduzeća.
(Dnevnik - specijalni dodatak, 17.11.2012)

Pretnje, napadi i procesi novinarima, medijska suđenja

Predsednik Srbije Tomislav Nikolić organizovao je u Beogradu svečani prijem za žensku Fed kup reprezentaciju Srbije i tom prilikom čestitao našim najboljim teniserkama osvajanje drugog mesta. Posle sramne konferencije za novinare u Pragu, kada su za poraz optužile novinare, igračice ni juče nisu želele da se izvine za svoje ponašanje, piše list Press.
(Press, 07.11.2012)

Apelacioni sud u Beogradu odbio je kao neosnovan tužbeni zahtev Aleksandra Tijanića, direktora RTS, da mu Kurir isplati 300.000 dinara i poručio mu da, kao i svaki funkcioner, mora da bude spreman na oštru kritiku jer obavlja javnu funkciju, piše Kurir. Ova odluka je od istorijskog značaja za slobodu medija u Srbiji jer će početi da se uspostavlja sudska praksa prema kojoj će političari i javne ličnosti morati da budu spremni da istrpe argumentovanu kritiku, ma koliko ona bila oštra, smatraju u ovom listu..
(Kurir, NUNS, 09.11.2012, Kurir, 10.11.201)

Krivično kažnjavanje novinara je protivno međunarodnim preporukama i standardima. Srbija mora da pokaže da je spremna da se uključi u moderne tokove, a jedan od koraka je i hitno ukidanje krivičnog gonjenja novinara, kaže Oliver Vujović, generalni sekretar medijske organizacije SEEMO. „Nadam se da će premijer Ivica Dačić i njegov zamenik Aleksandar Vučić, ali i predsednik Srbije Tomislav Nikolić, odlučno pokrenuti inicijativu za ukidanje krivičnog kažnjavanja novinara“, smatra Vujović.
(Danas, NUNS, UNS, 12.11.2012)

„Nakon što je policijski inspektor Nenad Jovanović pre mesec dana učestvovao u prebijanju moje porodice u hotelu „Pržar“ i nakon što su nepoznate osobe postavile bombu ispred kuće mojih roditelja, policijska hajka koja se povela protiv mene ne prestaje. Sada je i protiv moje sestre Bojane podneta krivična prijava zbog navodnog ugrožavanja sigurnosti”, kaže Tanja Janković, novinarka B92, koja veruje da su napadi na nju i njenu porodicu povezani sa njenim radom za emisiju „Insajder“.
(Kurir, 12.11.2012,UNS, 13.11.2012)

Direktor i glavni i odgovorni urednik Našeg glasa, Goro Redžić, koji je uhapšen pod optužbom da je primio mito, tvrdi da je njegovo hapšenje pokušaj medijske satanizacije i eliminacije iz političkog života, odnosno osveta za neposlušnost prema bivšem vlasniku lista, Milanu Lukiću, lideru „Koalicije za bolje Smederevo“, čiji je on bio visoki funcioner. ZaposleniI u Našem glasu podržali su direktora, tvrdeći da o uzimanju mita nema ni govora, jer odlično znaju da je reč o novcu za zakupninu lokala. Oni su javno tražili ukidanje pritvora, u kojem je Redžić proveo 45 dana.
(Večernje novosti - Srbija, 14.11.2012)

Trećestepeno veće Apelacionog suda u Kragujevcu pravosnažno je odlučilo da novinarka iz Paraćina Milijana Stojanović tekstom „Majka pokušala da obesi dete“ nije oklevetala tužioca Aleksandra Petrovića. (UNS, 13.11.2012)

Aleksandar Rodić, direktor tabloida Kurir, koji poziva na transparentno tržište i takmičenje medija radom, umećem i znanjem, a ne „skrivenim dilovima sa političkim moćnicima“, pre samo dve godine izbegao je hapšenje, višegodišnju zatvorsku kaznu i oduzimanje imovine vredne desetine miliona evra upravo zahvaljujući dilovima sa političkim moćnicima, piše list Blic.
(Blic, 15.11.2012, Blic, 17.11.2012)

Novinar B92 Jugoslav Ćosić juče je optužio glavnog urednika Informera, Dragana J. Vučićevića, da se neposredno pred Đinđićevo ubistvo s Dušanom Spasojevićem Šiptarom dogovarao o novinskim napadima na premijera. Redakcija Informera juče je od Republičkog javnog tužilaštva, Specijalnog tužilaštva za organizovani kriminal, MUP i Direktorata policije zatražila da saopšte da li imaju bilo kakve podatke o kontaktima Vučićevića sa šefom „zemunskog klana“. Do zaključenja ovog izdanja Republičko i Specijalno tužilaštvo su nam poslali zvanične dopise u kojima se navodi da takvih podataka nema. Advokatski tim Informera podneće protiv izdavača Blica i Jugoslava Ćosića tužbe s milionskim odštetnim zahtevima.
(Informer, 17.11.2012)

Novinar B92 Jugoslav Ćosić biće ove nedelje priveden na informativni razgovoru u policiju. Potvrdu ove informacije dobili smo juče u Direkciji policije. Kako nam je rečeno, inspektori postupaju po prijavi Informera.
(Informer, 19.11.2012)

Prava novinara

NUNS i NDNV upozoravaju da pravosudni sistem Srbije ugrožava prava novinara i svih zaposlenih čak i u slučajevima kada donese presudu u njihovu korist. Kao drastičan primer, strukovna udruženja navode slučaj novosadskog novinara Nikole Travice, koji je dobio parnicu protiv poslodavca zbog uskraćenih zarada, ali je istovremeno nateran da plaća visoke sudske troškove u visini od 53.000 dinara.
(Politika, 08.11.2012)

Nije tačno da Novi građanski list Nikoli Travici duguje deset i po zarada, tvrdi Srđan Vučurvić i navodi da Travica sebe pokušava da predstavi kao žrtvu.
(Večernje novosti - Vojvodina, 07.11.2012)

Medijska strategija

U zajedničkom saopštenju ANEM, UNS, NUNS, NDNV i Lokal pres, zahteva se hitna implementacija Medijske strategije u delu koji se odnosi na projektno finansiranje medija i kontrolu državne pomoći. Od Vlade Srbije ta koalicija zahteva da umesto bavljenja redefinicijom Medijske strategije, bez odlaganja krene u njenu implementaciju.
(Beta, NDNV, NUNS, UNS, 09.11.2012)

Manjinski mediji

Potpredsednik Vlade AP Vojvodine i pokrajinski sekretar za kulturu i javno informisanje, Slaviša Grujić, održali su radni sastanak sa predstavnicima nacionalnih saveta nacionalnih manjina u Vojvodini. Tema sastanka bila je poboljšanje položaja medija na jezicima nacionalnih zajednica.
(Danas, UNS, NUNS, 13.11.2012)

Untitled Document „14 dana u medijima“ uređuju Marin i Goran Cetinić koje možete kontaktirati putem mail adrese goran.cetinic@gmail.com.

„14 dana u medijima“ predstavlja sažeti prikaz pisanja medija o situaciji u medijima. Nastao je sa ciljem da registruje informacije o medijima objavljene u prethodnih 14 dana u Srbiji, sažete tako da prenesu suštinu medijskih tekstova i grupisane u tematske celine. Urednici prenose vesti ne menjajući suštinu pisanja medija o medijima. Za čitaoce zainteresovane za kompletan objavljen tekst, navodi se izvor i datum objavljivanja. Više o rubrikama biltena
Arhiva

Ovaj bilten vesti realizovan je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Sadržaj biltenaje isključiva odgovornost autora i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.