Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

Konkurs Ministarstva kulture i informisanja za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja na jezicima nacionalnih manjina u 2019. godini

Izvor: NUNS, 15.04.2019.

0 komentara      Ostavite komentar

Na osnovu člana 19. Zakona o javnom informisanju i medijima („Službeni glasnik RS“, br. 83/14, 58/15 i 12/16 – autentično tumačenje), Pravilnika o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja („Službeni glasnik RS“ br. 16/16 i 8/17) i Odluke ministra broj: 451-04-2/2019-04 od 12.04.2019. godine raspisuje

 K O N K U R S

za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja na jezicima nacionalnih manjina u 2019. godini

Konkurs se raspisuje radi pružanja finansijske podrške medijskim sadržajima koji omogućavaju ostvarivanje prava pripadnika nacionalnih manjina na informisanje na sopstvenom jeziku i negovanje sopstvene kulture i identiteta, definisanog članom 13. Zakona o javnom informisanju i medijima.

Sredstva opredeljena  za ovaj konkurs iznose 40.000.000,00 dinara.

Najmanji iznos sredstava koji se može odobriti po projektu iznosi  400.000,00 dinara, a najveći iznos sredstava po projektu iznosi 1.000.000,00  dinara.

Učesnik Konkursa može podneti zahtev za sufinansiranje najviše do 80% vrednosti projekta.

                                                                           PRAVO UČEŠĆA

Pravo učešća na Konkursu ima:

izdavač medija čiji medij je upisan u Registar medija koji se vodi u Agenciji za privredne registre, u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima;

pravno lice, odnosno preduzetnik koji se bavi proizvodnjom medijskih sadržaja i koji priloži dokaz da će sufinansiran medijski sadržaj biti realizovan putem medija, koji je upisan u Registar medija koji se vodi u Agenciji za privredne registre, u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Učesnik Konkursa može konkurisati samo sa jednim projektom.

Izdavač više medija ima pravo učešća na Konkursu sa jednim projektom za svaki medij.

Pravo učešća na Konkursu nemaju izdavači koji se finansiraju iz javnih prihoda.

Pravo učešća na Konkursu nemaju lica koja su u prethodnom periodu dobila sredstva namenjena projektnom sufinansiranju, a nisu u ugovorom propisanom roku i formi podnela narativni i finansijski izveštaj i lica za koja se utvrdi da su nenamenski trošila sredstva. 

Učesnik Konkursa ne može da angažuje drugo pravno lice ili preduzetnika da realizuje projekat.

Učesnik Konkursa koji je u tekućoj godini već koristio sredstva namenjena projektnom sufinansiranju u oblasti javnog informisanja na republičkom, pokrajinskom ili lokalnom nivou, može učestvovati na Konkursu za sufinansiranje istog projekta samo još jednom u toj godini, i to u iznosu koji, uz sredstva koja je već dobio, ne prelazi 80% vrednosti projekta.

Ugovor će se zaključiti samo sa licem kome su dodeljena sredstva, a kome račun u momentu zaključenja ugovora nije u blokadi.

                                                           KRITERIJUMI ZA OCENU PROJEKATA

Opšti kriterijumi su:

1)  Mera  u kojoj je predložena projektna aktivnost podobna da ostvari javni  interes u oblasti javnog informisanja, a posebno se ocenjuje:

Značaj projekta sa stanovišta: ostvarivanja javnog interesa u oblasti javnog informisanja; ostvarivanje namene konkursa; usklađenosti projekta sa realnim problemima, potrebama i prioritetima ciljnih grupa;  identifikovanih i jasno definisanih potreba ciljnih grupa; zastupljenosti inovativnog elementa u projektu i novinarsko istraživačkog pristupa.

Uticaj i izvodljivost sa stanovišta: usklađenosti planiranih aktivnosti sa ciljevima, očekivanim rezultatima i potrebama ciljnih grupa; stepena uticaja projekta na kvalitet informisanja ciljne grupe; merljivosti indikatora koji omogućavaju praćenje realizacije projekta; razrađenosti i izvodljivosti plana realizacije projekta; stepena razvojne i finansijske održivosti projekta (pozitivni efekti projekta nastavljaju se nakon što se okonča podrška).

Kapaciteti sa stanovišta: stepena organizacionih i upravljačkih sposobnosti predlagača projekta; neophodnih resursa za realizaciju projekta; stručnih i profesionalnih referenci predlagača projekta, koje odgovaraju predloženim ciljevima i aktivnostima projekta.

Budžet i opravdanost troškova sa stanovišta: preciznosti i razrađenosti budžeta projekta, koji pokazuje usklađenost predviđenog troška sa projektnim aktivnostima; ekonomske opravdanosti predloga budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti.

2)   Mera pružanja veće garancije privrženosti profesionalnim i etičkim medijskim standardima, a posebno se ocenjuje:

Da li su učesniku konkursa izrečene mere od strane državnih organa,  regulatornih tela ili tela samoregulacije u poslednjih godinu dana, zbog kršenja profesionalnih i etičkih standarda (podatke pribavlja stručna služba od Regulatornog tela za elektronske medije, za elektronske medije, a od Saveta za štampu, za štampane i onlajn medije).

Dokaz o tome da su nakon izricanja kazni ili mera preduzete aktivnosti koje garantuju da se sličan slučaj neće ponoviti.

Bliži kriterijumi su:

Obrada tema: medijski sadržaji namenjeni očuvanju kulturnog i jezičkog identiteta nacionalnih manjina; razvoj dijaloga, boljeg upoznavanja i razumevanja između različitih zajednica; programi namenjeni deci i mladima; rodna ravnopravnost; podizanje svesti javnosti o značaju medijskih sloboda, medijskog pluralizma i bezbednog rada novinara; multikulturalizam; prekogranična saradnja.

Dostupnost medijskog sadržaja pripadnicima nacionalne manjine kojoj je namenjen (jezik, područje distribucije);

Učešće pripadnika nacionalnih manjina u projektu;

Mera u kojoj je proizvedeni medijski sadržaj pristupačan osobama sa invaliditetom  (audio deskripcija, titl, prevod na znakovni jezik i dr.).

Pored navedenih tema učesnici Konkursa mogu da predlože i druge teme kojima se unapređuje javni interes u oblasti javnog informisanja.

                                                                            DOKUMENTACIJA

Učesnik Konkursa je obavezan da dostavi sledeću dokumentaciju, složenu navedenim redosledom:

Popunjen i potpisan prijavni Obrazac 1 u šest primeraka:

Obrazac 1 sastoji se iz predloga projekta i budžeta projekta (potrebno je spojiti delove ovog obrasca).

Obrazac 1 preuzima se sa veb-sajta Ministarstva kulture i informisanja.

Sledeća dokumenata u jednom primerku:

fotokopija dozvole za emitovanje radio/TV programa izdata od Regulatornog tela za elektronske medije;

fotokopija potvrde o poreskom identifikacionom broju – PIB-u;

ugovor/izjava/saglasnost medija (ili više njih) koji je upisan u Registar medija da će programski sadržaj biti emitovan/objavljen u tom mediju (obavezno samo za pravna lica odnosno preduzetnika koji se bavi proizvodnjom medijskih sadržaja);

izjava učesnika na Konkursu da se bavi proizvodnjom medijskog sadržaja (u slobodnoj formi).

                                                                        ROKOVI

Konkurs se raspisuje u periodu od 14. aprila  do 10. maja 2019. godine.

Odluka o raspodeli sredstava donosi se najkasnije u roku od 90 dana od dana zaključenja Konkursa.

                                                      POZIV ZA UČEŠĆE U RADU KOMISIJE

Pozivaju se novinarska i medijska udruženja, koja su registrovana najmanje tri godine pre datuma raspisivanja Konkursa, da predlože članove konkursne komisije, za svaki konkurs posebno.

Uz predlog za člana komisije, novinarska i medijska udruženja,  prilažu i dokaz o registraciji tog udruženja  u Registru udruženja.

Pozivaju se medijski stručnjaci, zainteresovani za učešće u radu komisije, da  pisanim putem  predlože  svoje članstvo u komisiji. 

Uz predlog za člana komisije dostavlja se i njegova biografija i kontakt.

Predložena lica ne smeju biti u sukobu interesa niti obavljati javnu funkciju, u skladu sa pravilima o borbi protiv korupcije.

Udruženja i pojedinci, predloge za člana komisije mogu poslati u roku od 20  dana od dana objavljivanja Konkursa na veb-sajtu Ministarstva kulture i informisanja u dnevnom listu „Politika“, Ministarstvu kulture i informisanja, Vlajkovićeva 3, 11000 Beograd, sa naznakom: „Za učešće u radu komisije“.

                                                      NAČIN PRIJAVLjIVANjA

Prijave projekata na Konkurs slati isključivo poštom na adresu: Ministarstvo kulture i informisanja, Vlajkovićeva 3, 11000 Beograd, sa naznakom: za Konkurs za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja na jezicima nacionalnih manjina u 2019. godini.

Obrazac  1  sa jasnim nazivom podnosioca projekta, slati i u elektronskoj formi, na adresu: konkurs.manjine@kultura.gov.rs

Konkursni materijal se ne vraća.

Prijave koje stignu van propisanog roka ili na pogrešnom obrascu, biće odbačene.

Dodatne informacije se mogu dobiti radnim danom od 11 do 14 časova na telefon broj:  011/3398-671.           

                                                    OBJAVLJIVANJE ODLUKE  O RASPODELI SREDSTAVA

Rešenje o raspodeli sredstava  po raspisanom Konkursu, biće objavljeno na veb-sajtu Ministarstva www.kultura.gov.rs i dostavljeno svim učesnicima Konkursa u elektronskoj formi.

Konkurs se objavljuje na veb-sajtu Ministarstva kulture i informisanja i u dnevnom listu „Politika“.

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.