Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

Kakofonija laži

Izvor: FoNet, 15.05.2019.

0 komentara      Ostavite komentar

Različiti centri moći imaju svoj interes da nas navedu na određenu stranu i zato, i kao novinari i kao građani, moramo da budemo oprezni, izjavila je FoNetu glavna i odgovorna urednica Radio Beograda 202 Milica Kuburović i ocenila da u političkoj sferi nikada nije bilo više laži, sa svih strana.

Ona je, u serijalu Pres Ekstra, porucila da bi zakonodavstvo trebalo da omogući da onaj ko širi lažne vesti snosi zaista ozbiljne posledice i napomenula da nije reč o cenzuri, već o konsekvencama za objavljenu laž.

Kuburović je novinarki Bojani Milovanović rekla da lažne vesti stižu sa svih strana, počev od šou biznisa, gde se vesti ponekada izmišljaju kako bi se podigla popularnost, pa do politike.

"Kada je reč o političkom aspektu, mislim da je nije bilo više laži. Plasiranih i od strane medija koji navijaju za ove ili one ili od strane političkih struktura sa ove ili one strane. To je jedna kakofonija", ukazala je Kuburović.

U takvim okolnostima ona predlaže dva rešenja – temeljnu proveru informacija iz više izvora, ili ignorisanje.

"Ukoliko nemamo vremena da proveravamo, u ulozi građana, onda da ignorišemo, jer to je najzdravije po naš organizam i po naš mozak", tvrdi Kuburović.

Prema njenom stavu, najveća posledica lažnih vesti je to što na osnovu njih ponekada donosimo zaključke, pa čak i preduzimamo konkretne akte.

Ukazuje da su danas mnogi kratkih fitilja, pa rasprave u koje ulazimo poneti lažnim vestima mogu da budu opasne.

Kao problem, vidi i to što u nedostatku iskusnih novinara, ali i stalnom nedostatku vremena, mladi novinari u redakcijama nemaju od koga da vide i nauče osnovna pravila.

"Provera, provera, provera. Bar iz tri izvora sam ja naučena da proverim, bilo šta što bih objavila. To još dok sam bila 'mali' novinar", podseća Kuburović.

Kako je predočila, većina prima zdravo za gotovo nešto što im se dopadne, zato što navijaju za ovu ili onu stranu, od političkih stranaka do fudbalskog kluba ili neke omiljene rijaliti zvezde.

Kuburović smatra da u medijima pojedini lažne vesti vide i kao način da podignu tiraž ili gledanost, pa smo zato svedoci "skandaloznih, turbo, mega, giga" naslova.

Kada primeti neku senzionalističku i lažnu informaciju, ona se ne libi da pozove kolegu iz čije novine ili televizije je ta vest plasirana i da ga pita - kako te nije sramota?

"Ja to osećam kao svoju građansku ili novinarsku dužnost, ako te već poznajem, da ti to kažem", zaključila je Kuburović.

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.